На допомогу учням




На допомогу учням

До уваги учнів 5 класу!




Контрольна робота № 3
Природа і людина
I Варіант
Рівень 1
1.Вкажіть пропущене слово Е.Сетон – Томпсон - … письменник:
а) німецький; б) російський;
в) китайський; г) канадський.
2. Курумпо (за оповіданням Е.Сетон – Томпсон «Лобо») – це …
а) велике місто на півночі Нью-Мехіко;
б) прізвище одного з героїв оповідання;
в) назва річки на півночі Нью-Мехіко;
г) назва скотарської округи на півночі Нью-Мехіко.
3.Чому скотарі хотіли будь - що знищити зграю вовків(за оповіданням «Лобо»):
а) бо вовки поїдали отари овець;
б) бо вовки нападали на людей;
в) бо вовки нападали на господарів округи;
г) бо зграя з’їдала усе на присадибних ділянках.
4.Яку винагороду обіцяли за голову Лобо:
а) 100 марок; б) 200 фунтів стерлінгів;
в) 500 лір; г) 1000 доларів.
5.Укажіть автора поезії «Нічна пісня мандрівника»:
а) Дж. Кітс; б) Й.В.Гете;
в) Г.Гейне; г) М.Лермонтов.
6. Укажи пору року, яка описується у вірші Г.Гейне «Задзвени із глибини»:
а ) літо; б )осінь; в) зима; г) весна.



Рівень 2

1. Дайте визначення поняття «пейзаж»
2.Який настрій відчувається у вірші Дж. Кітса «Пісня про себе»?
3.Чи був оповідач гідним суперником Лобо ?

Рівень 3

Творча робота
Мій улюблений літературний твір про природу
або
Незвичайний вовк Лобо.




II Варіант
Рівень 1
1. Укажіть твір, автором якого є Е.Сетон – Томпсон:
а) «Доміно»
б) «Про коника та цвіркуна»
в) «Мауглі»
г) «Маленький Мук»
2. Як Лобо(за оповіданням Е.Сетон – Томпсон «Лобо») ставився до вовчої зграї?
а)із ненавистю; б) зверхньо; в) дбайливо; г) байдуже.
3. Хто зі зграї Лобо першим потрапив у сталеві лабети:
а) Лобо; б) Кербер; в) Бланка; г) собака.
4. Укажи, коли Лобо востаннє кликав свою зграю на допомогу:
а) коли його привезли на ферму;
б) коли його зв’язували;
в) коли оповідач наблизився до нього;
г) коли він знайшов свою мертву подругу.
5. Укажіть автора поезії «Про коника та цвіркуна»:
а) Дж. Кітс;
б) Й.В.Гете;
в) Г.Гейне;
г) М.Лермонтов.
6. У якому вірші є рядок «Поезія землі не вмре ніколи»:
а) «Про коника та цвіркуна»;
б) «Задзвени із глибини»;
в) «Нічна пісня мандрівника»;
г) «Зимової ночі».


Рівень 2

1. Дайте визначення поняття «оповідання».
2. Який настрій відчувається у вірші «Нічна пісня мандрівника»?
3. Схарактеризуйте оповідача з оповідання «Лобо».

Рівень 3
Творча робота
Мій улюблений літературний твір про природу
або
Незвичайний вовк Лобо



ПАМ'ЯТКА



ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ТВОРУ-РОЗДУМУ ПРО ГЕРОЯ

1. Твір має складатися з трьох частин:
вступу,

основної частини,

висновків.

2. Вступ може складатися з 2-3 речень, які б підводили до основної частини. Це можуть бути речення про письменника та його твори, про твої уподобання.
Приклад: Казки відомого данського письменника Ганса Крістіана Андерсена зачаровують і дорослих, і дітей…

3. Основна частина – найбільша за розмірами. В ній розкривається тема твору.
В основній частині твору викладай свої думки та обов'язково аргументуй їх. Намагайся уникати простого переказу епізодів твору. Свої думки можеш підтверджувати цитатами .

4. Висновки (2-3 речення). У завершальній частині твору зроби емоційний обґрунтований висновок щодо твого ставлення до героя, про якого пишеш.

5. Спочатку напиши твір на чернетці.
6. Використовуй тільки ті слова, значення яких ти знаєш. Уникай повторення одних і тих самих слів.
7. Прочитай написане, перевір зміст, послідовність викладу, грамотність, використання розділових знаків.
8. Перепиши роботу начисто ( якщо це домашній твір)
9. Перевір написане, пильнуючи описки і пропуски літер.




До уваги учнів 5 класу!

Незабаром ви напишете свою першу контрольну роботу зі світової літератури.

Ці орієнтовні питання
допоможуть вам у підготовці до неї.

Бажаю вам успіхів і гарних оцінок!




Рівень 1- 2

Дайте відповіді на такі питання:

1. Що таке фольклор?

2.Дайте визначення поняття “прислів’я”.

3.Як називається короткий влучний вислів?

4. Дайте визначення народної казки.

5.Що називається перекладом?

6.Який сюжет називається мандрівним?

7. Всесвітня література –це…

8. Національна література – це…

9. Яка побудова народної казки?

10. Які вам відомі різновиди казок?

11. Який з різновидів казок є найдавнішим?

12. Хто такі фольклористи?

13.Як називається прийом у літературі, коли тварини наділяються людськими якостями?

14. Як називається збірка казок, де розміщена казка «Фарбований Шакал»?

15. Як перекладається”Панчатантра”?

16. Укажи країну, яка вважається батьківщиною казки «Фарбований Шакал».

17. До якого виду казок належить казка «Фарбований Шакал»?

18. Що змусило Шакала, персонажа казки «Фарбований Шакал», забігти в місто?

19. Як Шакал себе виказав?

20.Як було покарано Шакала?



Рівень 3

Назви основні відмінності між фольклорними та літературними казками.





Контрольна робота № 3
Літературні казки
I Варіант
Рівень 1
1. Основоположником жанру літературної казки вважають:
а) Г.Х. Андерсена б) О. Пушкіна
в) Ш. Перро г) О. Уайльда
2.Укажіть казку, автором якої є О.С.Пушкін:
а) «Русалонька»
б) «Попелюшка»
в) «Казка про золотого півника»
г)«Непохитний олов’яний солдатик»
3. Коли цариця вперше дізналася від дзеркальця, що «царівна все миліша»:
а) коли заміж вийшла за царя;
б) коли до царівни сватався Єлисей;
в) коли збиралася на дівчат-вечір;
г) коли Єлисей знайшов царівну у кришталевій труні.
4.Укажи нагороду, яку Соловей визнав гідною його співу:
а) сльози імператора;
б) золотий черевик імператора;
в) щастя імператора;
г) золота стьожка.
5. Укажи пору року, якої лісоруби знайшли Хлопчика-зірку:
а) літо; б) осінь;
в) зима; г) весна
6. Хто відігнав смерть від імператора(за казкою Г.Х.Андерсена «Соловей»):
а) добра фея; б) золота рибка;
в) Снігова королева; г) Соловей.

Рівень 2

1. Назвіть казкових героїв, зображених Пушкіним у вступі до поеми ”Руслан та Людмила.”
2. Визначте головних і другорядних героїв казки О.Уайльда “Хлопчик – зірка”.
3. Хто прищепив О.Пушкіну любов до російської народної казки?

Рівень 3
1.Дайте визначення поняттю “Літературна казка”.
2. Встановіть вірну послідовність подій у казці Оскара Уайльда “Хлопчик-Зірка”:
а) Його обличчя було, як у жаби, а тіло було в лусці, як у гадюки.
б) Біля міської брами сидів прокажений.
в) Хлопчик-Зірка був ніби зачарований своєю красою й знущався над слабкими і хворими.

Рівень 4 (1 питання на вибір)

1.Як ви розумієте слова Солов’я (за казкою Г.Х.Андерсена «Соловей»): «Я люблю твоє серце більше, ніж корону»? Відповідь обґрунтуйте.
2. Схарактеризуйте образ Хлопчика-зірки з однойменної казки.

II Варіант
Рівень 1
1.Що (за казкою «Про мертву царівну та сімох богатирів») дала царівні зла мачуха, щоб звести її зі світу?
а) отруєну грушу; б) отруєне гроно винограду;
в) отруєне яблуко; г) отруєний персик.
2.Чим імператор хотів нагородити солов’я, коли вперше почув його спів:
а) подарував золоту клітку;
б) дав поносити на шиї золотий черевик імператора;
в) відпустив солов’я до лісу;
г) дав солов’ю 12 слуг і золоту стьожку.
3. Як називається збірка казок О. Уайльда, до якої входить казка «Хлопчик – зірка»:
а) «Гранатовий будинок» б) «Хлопчик – зірка»
в) «Щасливий принц» г) «Казки матінки моєї Гуски»
4. Кого звинувачував Вовк із казки «Хлопчик – зірка у тому, що дуже холодна погода:
а) зиму; б) уряд; в) людей; г) звірів.
5. Укажи, що сталося з Хлопчиком – зіркою, коли він образив рідну матір:
а) перетворився на старця;
б) обличчям став схожим на жабу;
в) став ще кращим, ніж був раніше;
г) із Хлопчиком – зіркою не сталося ніяких змін.
6. Основоположником жанру літературної казки вважають:
а) Г.Х. Андерсена б) О. Пушкіна
в) Ш. Перро г) О. Уайльда

Рівень 2
1. Хто з придворних та служників у імператорському палаці (за казкою Г. К. Андерсена «Соловей») знав справжнього солов'я?
2.Ким був в дійсності Хлопчик – зірка?.
3.Назви казкових героїв, які згадуються у вступі до поеми О,С.Пушкіна «Руслан і Людмила».

Рівень 3
1.Дайте визначення поняттю “Антитеза”. Наведіть приклади з вивчених казок.
2. Встановіть вірну послідовність подій у казці ”Казка про мертву царівну”:
а) Царівна з’їдає яблуко і помирає.
б) Наказ злої мачухи .
в) Царівна потрапляє в оселю сімох богатирів.
г) Мачуха пригощає царівну отруйним яблуком.

Рівень 4
Творча робота (1 питання на вибір)
1.Як ви розумієте слова Солов’я (за казкою Г.Х.Андерсена «Соловей»): «Я люблю твоє серце більше, ніж корону»? Відповідь обґрунтуйте.
2. Схарактеризуйте образ Хлопчика-зірки з однойменної казки .


6 клас












Ці питання допоможуть Вам у підготовці до написання контрольної роботи 13 березня. Бажаю успіхів!


Контрольна робота за романом Жуля Верна «П'ятнадцятирічний капітан».

I варіант
І.Початковий рівень.
1 Злочин проти людства, який засуджує у своєму романі Жуль Верн:
а) вбивство;
б) работоргівля;
в) забруднення навколишнього середовища.


2. Ім'я американця-негра, котрий став рятівником Діка Сенда та його супутників.
а) Геркулес;
б) Том;
в) Остін.
3. Назва континенту, від берегів якого вирушив у плавання вітрильник «Пілігрим».
а) Нова Зеландія;
б) Австралія;
в) Південна Америка.
ІІ.Середній рівень.
1.Які обов'язки виконував Негору на шхуні?
2.Яку «знамениту» комаху знайшов Бенедикт, думаючи, що зробив відкриття, знайшовши її в Америці?
3.Продовжіть речення. Роман – це…
ІІІ. Достатній рівень.
1.Чому роман має назву «П'ятнадцятирічний капітан», адже дія відбувається і на морі, і на суші?
2. За яких обставин на судні "Пілігрим" з'явилися нові пасажири? Хто вони?
ІV. Високий рівень.
Доведіть, що роман «П'ятнадцятирічний капітан» є пригодницьким.

ІІ варіант
І.Початковий рівень.
1. Назва вітрильника ,капітаном якого був Дік Сенд:
а) «Еспаньола»;
б) «Дункан»;
в) «Пілігрим».
2. Ім'я корабельного кока :
а) Гарріс;
б) Негоро;
в) Остін.
3. Територія (земля) Екваторіальної Африки, де опинились Дік Сенд і його супутники.
а) Марокко;
б) Ангола;
в) Конго.
ІІ.Середній рівень.
1.Назвіть ім'я американця-негра, котрий став рятівником Діка Сенда та його супутників.
2. Що таке ентомологія?
3.Назвіть ознаки пригодницького роману.
ІІІ. Достатній рівень.
1. Спочатку роман називався «Юний капітан». Як ви гадаєте, чому автор змінив назву?
2. Як Геркулес спромігся врятувати п'ятнадцятирічного капітана та інших бранців?
ІV. Високий рівень.
Складіть розповідь від імені Геркулеса «Якби я був мнаннгою»








7клас






Готуємось до контрольної роботи!

ФОЛЬКЛОРНІ БАЛАДИ ПРО РОБІН ГУДА ТА БИЛИНИ
ПРО ІЛЛЮ МУРОМЦЯ
Початковий рівень
1. Укажіть правильну відповідь.
А Сюжетною основою билин є легендарна історія Київської Русі;
Б сюжетною основою билин є походи київського князя;
В сюжетною основою билин є героїчні подвиги окремих воїнів із князівської дружини.
2. Ілля Муромець,за пророкування мандрованих старчиків,повинен був стати:
А славним богатирем;
Б славним витязем ;
В славним воїном.
3. Маріам,беручий стрілку з рук Робіна Гуда,назвала його:
А Роб Мандрівник;
Б Роб Лучник;
В Роб в каптурі.
Середній рівень
4. Назвіть друзів і ворогів Робін Гуда.
5. Закінчіть речення.
Ілля Муромець - …
Давньоруські билини виконувалися у супроводі …
6. Назвіть головних героїв сербської народної балади «Смерть матері Юговечів»
Достатній рівень
7. Якими є художньо-виражальні засоби балад?
8. Охарактеризуйте билинних богатирів.
Високий рівень
9. Виконайте одне із завдань.
А визначте проблематику фольклорних балад про Робін Гуда.
Б доведіть,посилаючись на тексти творів про Іллю Муромця,що в билинах оспівується почуття власної гідності людини.


Варіант 2
ФОЛЬКЛОРНІ БАЛАДИ ПРО РОБІН ГУДА ТА БИЛИНИ ПРО ІЛЛЮ МУРОМЦЯ
Початковий рівень
1. Твори якого жанру часто починаються заспівом?
А пісні;
Б билини;
В балади.
2. Мандровані старчики наказали Іллі Муромцю відчинити:
А вікно;
Б двері;
В ворітечка.
3. Робін Гуд вирішив узяти участь у змаганні лучників,бо хотів:
А помститися шерифу;
Б держати золоту стрілу;
В стати королівським лісником.
Середній рівень
4. Згадайте,з ким із богатирів Ілля Муромець не мав права битися.
5. Де і коли відбувається дія у баладі «Смерті матері Юговечів»?
6. Дайте визначення балади.
Достатній рівень
7. Дайте визначення билини як твору фольклорного жанру. Які засоби художньої виразності в ній використовуються?
8.Напишіть, у чому полягає трагізм балади «Смерть матері Юговичів».
Високий рівень
9. Виконайте одне із завдань
А Доведіть,що між фольклорними баладами й українськими козацькими піснями та думами є багато спільного.
Б Подумайте, чи є актуальними в наш час проблеми, що порушуються у билинах та фольклорних баладах. Свою відповідь обґрунтуйте.


Готуємось до контрольної роботи
7 клас

ЛІТЕРАТУРНІ БАЛАДИ


Варіант I



Рівень 1

1. За своє коротке життя цей поет зазнав величезних злигоднів, неодноразово перебував у в’язниці , його навіть засудили до страти, але потім помилували. Про кого йдеться?

А) Ф. Шіллер;

Б) Й. В. Гете;

В ) Ф.Війон.

2. В основі літературної балади часто лежить:

А) народні казка;

Б) народна легенда;

В) народна пісня.

3. Укажіть рядок прізвищ письменників, кожен з яких писав балади:

А) А. Чехов, Р. Л. Стівенсон, Дж. Свіфт, М. Лермонтов;

Б) Ф. Війон, Ф. Шіллер, Й. В. Гете, Р. Л. Стівенсон;

В) О. Пушкін, О’Генрі, В. Шекспір, Ш. Перро.

4. Ф. Війон у «Баладі прикмет» використав прийом:

А) алегорії;

Б) гіперболи;

В) антитези.

5. Як називали віщунів у давніх слов’ян?

А) волхви;

Б) мудреці;

В) чаклуни.

6. Яким королем був Альманзор?

А) сицилійським;

Б) мавританським;

В) мусульманським.



Рівень 2

1. 1. Ліро-епічний твір фантастичного, історико-героїчного чи побутового змісту з напруженим сюжетом – це:
а) билина;
б) балада;
в) байка.

2. Установіть послідовність подій у баладі Ф.Шиллера «Рукавичка»:
А «І зіво дверей вивергає їх: двох леопардів прудких…»;
Б «Тигр жаский з клітки рине тісної…»;
В «Подяки, дамо, не треба мені»;
Г «Король дав знак рукою»;
Д «Принести рукавичку прошу я вас!».



3. Установіть відповідність між назвою і фрагментом твору:

1 «Пісня про віщого Олега» А «…зв’яжіть його міцно, владарю, і киньте в кипучі нурти…»;
2 «Рукавичка» Б «…в танку королівни за руки взялись»;
3 «Вільшаних король» В «…я знаю небо щастя й сліз долину»;
4 «Вересовий трунок» Г «…а кругом, на високім балконі дам барвистий вінок процвітав»;
5 «Балада прикмет» Д «…повідай, улюбленцю наших богів».






Рівень 3

4. Наведіть приклади використання прийому антитези у творі Ф. Війона «Балада прикмет».

7. Визначте головну думку балади Ф. Війона «Балада прикмет».

Рівень 4

.Виконайте одне із завдань.

1. Схарактеризуйте поведінку Деларжа і Кунігунди. Хто з них викликає більше симпатії? Свою відповідь аргументуйте.

2. Напишіть твір-мініатюру «Символічні образи в баладі Р. Л. Стівенсона «Вересковий мед».




Варіант II
ЛІТЕРАТУРНІ БАЛАДИ

Рівень 1

1. У якому давньоруському творі вміщено легенду про князя Олега?

А у «Повчанні Володимира Мономаха»;

Б у «Повісті минулих літ»;

В у «Повісті про Бориса і Гліба».

2. У якому творі використаний прийом єдиного початку?

А «Рукавичка» Ф. Шіллера;

Б «Вересковий мед» Р. Стівенсона;

В «Балада прикмет» Ф. Війона.

3. Головною думкою балади А. Міцкевича «Альпухара» є :

А ностальгія за батьківщиною;

Б уславлення яскравих особистостей;

В оспівування мужності й нескореності перед ворогом.

4. Хто з поетів уславився невгамовним характером, дружбою з розбишаками:
А Р.Л.Стівенсон;
Б Й.В.Гете;
В Ф.Війон?

5. Князя Олега прозвали віщим за його:
А вміння вгадувати майбутнє;
Б мудрість;
В обережність.

6. Чим спокушає Вільшаний король хлопчика:
А цукерками, іграшками, забавами;
Б грою, квітами, гарним вбранням;
в титулом, повагою, багатством



Рівень 2

1. Антитеза – це:
а) зіставлення протилежних явищ;
б) повторення слова, звуків на початку віршованих рядків;
в) художнє перебільшення.

2. Прочитайте віршовані рядки. Вкажіть автора і назву твору.

Я знаю-мухи гинуть в молоці,

Я знаю добру і лиху годину…

__________________________________________________________

Із темного лісу старий чарівник

Виходить назустріч поволі…

__________________________________________________________

Володарю,казав я правду:

Від сина чекав біди…



3. Установіть послідовність подій у баладі А.Міцкевича «Альпухара»:
А Альманзор віддається в руки іспанців;
Б «Всіх Альманзор по черзі обіймає, …в губи цілує сердечно»;
В «…залігши у шанці, б’ється загін Альмазора»;
Г «Бенкет між трупів почався в іспанців на альпухарських руїнах»;
Д «Сам Альманзор … втік од страшної погоні



Рівень 3

1. Схарактеризуйте образи старого пікта та короля.

2. Установіть відповідність між твором і його ідеєю:

1 «Балада прикмет» А невідворотність долі;
2 «Рукавичка» Б честь і гідність варті того, щоб за них віддати життя;
3 «Пісня про віщого Олега» В страх людини перед природою;
4 «Вільшаних король» Г ціна справжнього кохання «красної дами» й рицаря;
5 «Вересовий трунок» Д «Я знаю все й не знаю лиш себе».




Рівень 4

.Виконайте одне із завдань.

1. Схарактеризуйте поведінку Делоржа і Кунігунди. Хто з них викликає більше симпатії? Свою відповідь аргументуйте.

2. Напишіть твір-мініатюру «Символічні образи в баладі Р. Л. Стівенсона «Вересковий мед» ( старий пікт та король)








ЛІТЕРАТУРА ПРОТИ ВІЙНИ. МИСТЕЦТВО БУТИ ЛЮДИНОЮ

(О. ТВАРДОВСЬКИЙ «Я БУВ ВБИТИЙ ПІД РЖЕВОМ…», «НА КАРБ НЕ СТАВТЕ ДОТЕПЕР МЕНІ…», Г. БЕЛЛЬ «ПОДОРОЖНІЙ, КОЛИ ТИ ПРИЙДЕШ У СПА…», М. ШОЛОХОВ «ДОЛЯ ЛЮДИНИ», Р. КІПЛІНГ «ЯКЩО» )


Варіант 1

Початковий рівень
1. Що попросив героя оповідання Г. Белля «Подорожній, коли ти ідеш у Спа…» у шкільного сторожа Біргелера :
А води;
Б молока;
В кави.
2. Хто є героєм поезії О. Твардовського «Я був битий під Ржевом»?
А рядовий Євсєєв;
Б лейтенант Дмитрієв;
В безіменний солдат.
3. Ким був Андрій Соколв, герой оповідання М. Шолохова «Доля людини»?
А водієм;
Б військовим кореспондентом;
В теслею.
Середній рівень
4. Визначте тему оповідання М. Шолохова «Доля людини».
5. Напишіть, що таке анафора.
6. Напишіть прізвища авторів і назва творів, з яких взято рядки.

И у мертвых, безгласних,
Есть отрада одна:
Мы за Родину пали,
Но она спасена.

Якщо, усе поставивши на картку,
Ти не боїшся долей ризикнуть,
А як загубиш, все почне спочатку,
Зібравши речі в нову дальню путь…

Достатні рівень
7. Визначте головну думку оповідання М. Шолохова «Доля людини» і Г. Белля «Подорожній, коли ті прийдеш у Спа…». Що об’єднує ці твори?
8. Які художні засоби використовуєте Р. Кіплінг у вірші «Якщо…» для вираження головної думки твору?
Високий рівень
9. Виконайте одне із завдань
А напишіть твір – мініатюру «Головний герой оповідання Г. Белля “Подорожній,коли ти прийдеш у Спа…” – безвинна жертва війни».
Б поміркуйте, чому Андрій Соколов вирішив забрати Ванюшку до себе? Як це характеризує героя? Свою відповідь аргументуйте.

Варіант 2
Початковий рівень
1. З якого твору ці рядки?
Я – де щебет пташиний
На світанку в росі;
Я – де ваші машини
Тишу рвуть на шосе.
А «Якщо…» Р.Кіплінга;
Б «На карб не ставте дотепер меня…» О.Твардовського;
В «Я був вбитий під Ржевом» О. Твардовського.
2. Повтор звуків, слів чи групи слів на початку кількох рядків, строф або фраз – це…
А анафора;
Б антитеза;
В порівняння.
3. Яку фразу найчастіше повторює Андрій Соколов, герой оповідання М. Шолохова «Доля людини»?
А «Я зроблю!»;
Б «Я можу!»;
В «Я повинен!».
Середній рівень
4. Які риси характеру Андрія Соколова розкриваються під час розмови з комендантом табору Мюллером?
5. За яких обставин герой оповідання Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» побачив кінець фрази?
6. Чому герої віршів О. Твардовського «Я був вбитий під Ржевом…» та «На карб не ставте дотепер мені…» безіменні?
Достатній рівень
7. Визначте особливості композиції оповідання М. Шолохова «Доля людини». Подумайте, з якою метою автор використовує таку жанрову побудову?
8. Як ви вважаєте, чому героя оповідання Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» позбавлено індивідуальних рис?
Високий рівень
9. Виконайте одне із завдань.
А знайдіть спільне у зображенні війни в оповіданнях М. Шолохова «Доля людини» та Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…».
Б напишіть твір – мініатюру «Загадковість і сила російського характеру в оповіданні М. Шолохова “Доля людини”».

Варіант 3
Початковий рівень
1. ЯК звали хлопчика з оповідання М. Шолохова «Доля людини»?
А Василько;
Б Володька;
В Ванюшка.
2. У вірші Р. Кіплінга «Якщо…» втілюються мотиви:
А радощів життя;
Б складностей і суперечливостей буття;
В переваги матеріальних цінностей над моральними.
3. Хто написав на гімназійній дошці слова «Подорожній, коли ті прийдеш у Спа…»?
А вчитель малювання;
Б герой оповідання;
В лікар госпіталя.
Середній рівень
4. Прочитайте фрагменти тексту. Напишіть назву твору. Хто є його автором?
Назвіть героїв, про яких йдеться.
…І хотілося б думати, що ця російська людина назламної волі все здолає…
Болю я тепер не відчував. У машині було мені дуже кепсько; коли її трясло на вибоях, я те й знав, що кричав. Усе краще великі вирви,машина то здіймалася, то опускалась, немов корабель на морських хвилях. Але тепер почала, мабуть, діяти ін’єкція, яку мені десь у пітьмі зробили в руку: я відчув, як голка пронизала шкіру й десь аж у нозі зробилося гаряче.
5. Визначте приблизний вік героя оповідання Г.Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа..». Свою відповідь аргументуйте.
6. Наведіть приклади використання анафори у вірші «Якщо» Р.Кіплінга.
Доступний рівень
7. Подумайте, у чому полягає значущість зображення весни в оповіданні м,Шолохова «Доля людини».
8. Чому юнак з оповідання «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» побачив себе у склі лампочки операційного столу навіть не людиною,а якимсь маленьким химерним коконом? З’ясуйте символічність такого бачення героя.
Високий рівень
9. Виконайте одне із завдань.
А поміркуйте на тему «Трагізм “решток” війни». (На основі оповідання Г.Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…».)
Б напишіть твір – мініатюру «Мистецтво бути Людиною». (На основі вивчених у даному розділі творів.)



Контрольна робота
КРАСА ЧИСТИХ ЛЮДСЬКИХ ВЗАЄМИН

О.ГЕНРІ «ОСТАННІЙ ЛИСТОК», ДЖ.ОЛДРІДЖ «ОСТАННІЙ ДЮЙМ»



Варіант I

Початковий рівень

1. Джонсі та Сью потоваришували, бо виявили спільні погляди:

а) на мистецтво, літературу, музику;

б) на мистецтво, салат з листя цикорію та широкі рукави;

в) на мистецтво, солодощі, улюблений район міста.

2. Що мріяла намалювати Джонсі?

а) Неаполітанську затоку;

б) Ніагарський водоспад;

в) канали Венеції.

3. Скільки років було Бенові?

а) 42;

б) 44;

в) 43;

Середній рівень

1. З якими труднощами зіткнулися Джонсі та Сью у новому місті?

2. Яким чином Берман допоміг Джонсі?

3. Прочитайте уривок тексту. Напишіть, про якого героя йдеться, вкажіть автора та назву твору.

Отак він і залишився з порожніми руками, коли не брати до уваги байдужу дружину, якій він був не потрібен, та десятирічного сина, що народився надто пізно і…чужого їм обом, самотнього, неприкаяного хлопчика, який у десять років розумів, що мати ним не цікавиться, а батько – стороння людина, яка не знає, про що з ним говорити, різка й небагатослівна в ті лічені хвилини,коли вони бували разом.

Достатній рівень

1. Дайте визначення поняття «новела», назвіть характерні ознаки цього жанру.

2. Визначте ідейний зміст новели О’Генрі «Останній листок».

Високий рівень

1. Виконайте одне із завдань:

а) Напишіть твір – мініатюру «Витоки конфлікту Бена і Деві». (На основі твору Дж.Олдріджа «Останній дюйм».)

б) Подумайте, чому Джонсі назвала намальований листок плюща останнім шедевром Бермана.



Варіант II

Початковий рівень

1. Що рахувала хвора Джонсі?

а) хмари на небі;

б) листя плюща;

в) прахів за вікном.

2. Для чого Бен літав на Чорне море?

а) щоб відпочивати;

б) щоб займатися науковими дослідженнями;

в) щоб знімати акул та рибу – молот на замовлення телевізійної компанії.

3. Скільки років було художнику Берману?

а) за шістдесят;

б) за сорок;

в) за п’ятдесят.

Середній рівень

1. Хто допоміг Джонсі видужати?

2. Що здивувало Бена у поведінці сина в критичній ситуації?

3. Дайте визначення поняття «новела».

Достатній рівень

1. Як ві думаєте, що змусило Бермана пожертвувати собою заради іншої людини?

2. Подумайте, яке символічне значення мають слова «останній дюйм»? Як ви їх розумієте?

Високий рівень

1. Виконайте одне із завдань:

а) Напишіть твір – мініатюру «Роковий і щасливий листок плюща». (На основі оповідання О’Генрі «Останній листок». )

б) Поміркуйте, у чому полягає своєрідність вирішення проблеми батьків і дітей в оповіданні «Останній дюйм».






Орієнтовні питання до контрольної роботи за темою:

“Джонатан Свіфт “ Мандри Гуллівера”,

Артур Конан Дойль “Собака Баскервілів”.



Рівень 1.

1. Джонатан Свіфт – це … письменник.

2. Ким, за сімейною традицією, став Свіфт?

3. На якому кораблі Гуллівер вирушив у плавання?

4. Куди ліліпути поселили Гуллівера?

5. Як називалася перша країна, до якої потрапив Гуллівер?

6. Першими словами, які Гуллівер вивчив мовою ліліпутів, були…

7. У якому романі Конан Дойля вперше з’явився детективний дует Шерлока Холмса та доктора Ватсона?

8. На якій лондонській вулиці мешкали Шерлок Холмс та Ватсон?

9. Що зловмисник викрав у сера Генрі Баскервіля, щоб натравити на його слід собаку?

10. Хто переслідував друзів- детективів у Лондоні під виглядом Шерлока Холмса?

11. Звідки герої твору “ Собака Баскервілів” дізналися про прокляття роду Баскервілів?

12. Звідки приїхав до Лондона сер Генрі Баскервіль?

Рівень2.

1.У чому Державна рада на таємному засіданні звинуватила Гуллівера?

2. Як в Ліліпутії роздавали посади?

3. Які два лиха тяжіли над Ліліпутією?

4. Хто є родоначальником детективного жанру ?Яких найвідоміших письменників – детективістів ти знаєш?

5. Хто був прототипом Шерлока Холмса? Які риси були притаманні цій людині?

6. Хто виявився злочинцем у творі “Собака Баскервілів”?

Рівень 3.

1. Дайте визначення таким поняттям : “сатира”, “детективна література”, “дедукція”, “індукція”.

Рівень 4.

1. Дайте розгорнуту відповідь на запитання:”Чому я люблю читати детективи?”



2. Дайте характеристику образу Гуллівера.








Контрольна робота за романом Д. Свіфта "Мандри Лемюеля Гуллівера"



Початковий рівень



1. У повісті «Мандри Лемюеля Гуллівера», змальовуючи англійську дійсність XVI ст., Дж. Свіфт використовує:

а) гумор;

б) іронію;

в) сатиру.

2. Де навчався Гуллівер?

а) в Оксфорді

б) у Кембріджі;

в) у Гарварді.

3. Ким Гуллівер мріяв стати?

а) лікарем;

б) моряком;

в) фінансистом.

4. Звідки вирушив у плавання корабель «Антилопа», на якому служив Гуллівер?

а) із Глазго;

б) з Ліверпуля;

в) з Брістоля.

5. Сатира – це:

а) різке викриття й гостре осміяння зображуваного;

б) основна думка про зображені у художньому творі життєві явища;

в) осуд і негативне ставлення до зображуваного.

6. Гуллівер опинився у ліліпутів, тому що корабель «Антилопа»:

а) розбився об скелю;

б) потонув у результаті шторму;

в) був захоплений піратами.

7. Яку річ Гуллівера ліліпути знайшли на березі моря?

а) плащ;

б) чоботи;

в) капелюха.


Середній рівень

1. Які науки вивчав Гуллівер?

2. Чому Ліліпутія воювала з Блефуску?

3. Як Гуллівер заслужив прихільність імператора?

4. Як у Ліліпутії призначали кандидатів на високі державні посади?

5. Як було звільнено Гуллівера?

6. Чим відрізнялися партії торів та вігів?



Достатній рівень

8. Охарактеризуйте жителів Ліліпутії. Яке враження вони справили на вас?








Орієнтовні питання за повістю М. Гоголя " Тарас Бульба"




1. До якого епічного жанру належить твір Н.В. Гоголя «Тарас Бульба»?

а) повість

б) роман

в) роман-епопея

г) розповідь

2. Де відбувається дія у творі?

а) у Росії

б) у Польщі

в) в Білорусії

г) на Україні

3. Вкажіть основну тему твору:

а) історія родини Тараса Бульби

б) любов Андрія до полячки

в) героїчна боротьба українського народу з польською шляхтою

г) побут і звичаї Запорізької Січі

4. Вкажіть правильне тлумачення слова «бурса» у реченні:

“Вони тоді були, як і всі, хто поступав до бурси, дикі, виховані на волі. А там уже вони, звичайно, трохи шліфувалися і отримували щось спільне, що робило їх схожими один на одного”.

а) духовне училище

б) гуртожиток для бідних студентів

в) місто на північному заході Туреччини

г) університет

5. Кому належать такі слова: «Терпи козак, - отаманом будеш!», «Є ще порох в порохівницях!»?

а) Андрієві

б) Остапу

в) Тарасу Бульбі

г) курінному отаману

6. Про кого йдеться?

“... Був один з числа корінних, старих полковників: весь був він створений для ​​тривоги і відрізнявся грубої щирістю своєї вдачі”.

а) про Тараса Бульбу

б) про Андрія

в) про Остапа

7. Про кого йдеться?

“Чотири рази закопував він свого букваря в землю, і чотири рази били його нещадно, купували йому нового. Але, без сумніву, він повторив би і в п'ятий, якби батько не дав йому урочистої обіцянки протримати його в монастирських служках цілих двадцять років і не заприсягнувся наперед, що він не побачить Запоріжжя довіку, якщо не вивчиться в академії всіх наук “.

а) про Андрія

б) про Остапа

в) про Бовдюга

г) про Кукубенка

8. Про кого йдеться?

“Виносив всі терзання і тортури, як велетень. Ні крику, ні стогону не було чутно навіть тоді, коли стали перебивати йому ... кістки ... “

а) про Тараса

б) про Андрія

в) про Остапа

г) про отамана Кукубенка

9. Що не захотів залишити Тарас Бульба на ворожій землі і тому потрапив у полон?

а) шаблю

б) коня

в) медальйон

г) курильну трубку

10. Як називається прийом, використаний у наведеному нижче уривку?

“Степ що далі, то ставав прекраснішим... Крізь тонкі, високі стебла трави пробивалися блакитні, сині волошки; жовтий дрок вискакував вгору своєю пірамідальною верхівкою; біла кашка рясніла на поверхні; занесений бозна звідки колос пшениці наливався в гущавині “.

а) портрет

б) пейзаж

в) інтер'єр

г) деталь

11. Вкажіть причину зради Андрія:

а) небажання воювати з поляками

б) сварка з батьком

в) любов до красивої полячки

г) бажання слави

12. Як закінчив своє життя Андрій?

а) батько його вбив за зраду

б) Андрій одружився на полячці і помер у похилому віці

в) героя смертельно поранили в битві

г) його стратили запорізькі козаки

13. У чому полягав сенс життя Тараса Бульби?

а) у вихованні синів

б) у щасливому сімейному житті

в) у служінні Батьківщині і захисту її від ворогів

г) у підтримці традицій Запорізької Січі

14. Кому належать слова: “Та хіба знайдуться на світі такі вогні, муки і така сила, яка б пересилила російську силу!”?

а) Тарасу Бульбі

б) Остапу

в) автору

15. Яка проблема не піднята у творі «Тарас Бульба»?

а) проблема товариства і дружби

б) проблема зради

в) проблема любові

г) проблема особистості і влади.







Правильне виконання цих орієнтовних питань

забезпечить Вам успіх на контрольній роботі.



Бажаю успіху!


Роман Вальтера Скотта "Айвенго"

І варіант
Початковий рівень

1. У якому столітті відбувається дія роману „Айвенго”?

а) у Х;

б) у ХІ;

в) у ХІІ;

г) у ХІІІ.

2. Як загинув Реджинальд Фрон де Беф?

а) його вбив Айвенго на турнірі;

б) його вбив Седрік Сакс під час штурму замку;

в) його вбив Чорний Лицар;

г) він загинув під час пожежі у замку.

3. Хто з лицарів на турнірі бився на боці Лицаря, Позбавленого Спадку?

а) Моріс де Брасі;

б) Ательстан Конінгсбурзький;

в) Чорний Лицар;

г) Реджинальд Фрон де Беф.


Середній рівень

1. Під яким іменем зображено у романі Робіна Гуда?

2. Який титул носив Фрон де Беф?

3. Як називався місцевий орган управління (монастир) справами тамплієрів?

Достатній рівень

За романом „Айвенго” визначте кодекс честі середньовічного лицаря. Хто з лицарів дотримується цього кодексу, а хто – ні?


Високий рівень

На прикладі вчинків персонажів роману поясніть зміст понять честь, гідність, співчуття, милосердя, обов’язок.



ІІ варіант


Початковий рівень

1. Як називався перший роман В. Скотта, який вийшов анонімно?

а) „Айвенго”;

б) „Уеверлі, або Шістдесят років тому”;

в) „Пертська красуня”;

г) „Роб Рой”.

2. Ким виявився Чорний Лицар?

а) королем Річардом І;

б) принцом Джоном;

в) Фрон де Бефом;

г) Бріаном де Буагільбером.

3. Яку річ кинув Бріан де Буагільбер на стіл у замку Седріка Сакса як заставу?

а) золотий ланцюг;

б) кинджал;

в) уламок дерев’яного хреста Господа;

г) кілька золотих монет.


Середній рівень

1. Який приз чекав на найкращого лучника турніру?

2. Яка річ Ребеки стала символом виклику на бій?

3. Що пообіцяв Ісаак із Йорка пілігриму в нагороду за врятоване життя?


Достатній рівень

Охарактеризуйте Моріса де Брасі. Що свідчить про те, що він не остаточно втратив поняття про лицарську честь?


Високий рівень

Наведіть приклади, коли герої роману готові гідно прийняти смерть. Які цінності надають сил і сміливості цим героям?



ІІІ варіант


Початковий рівень

1. Скількі років було Седріку Саксу під час подій, зображених у романі?

а) сорок;

б) п’ятдесят;

в) шістдесят;

г) сімдесят.

2. З якою метою Моріс де Брасі вирішив напасти на Седріка Сакса і його супутників, які поверталися з турніру?

а) він хотів захопити їх у полон заради викупу;

б) він хотів, щоб леді Ровена стала його дружиною;

в) він хотів вбити Айвенго;

г) він хотів захопити Ребеку.

3. Ім’я Айвенго?

а) Реджинальд;

б) Уілфред;

в) Моріс;

г) Річард.


Середній рівень

1. Хто під час штурму підпалив замок Фрон де Бефа?

2. Хто з норманських володарів підкорив Англію у ХІ ст.?

3. Що було зображено і написано на щиті у невідомого лицаря, що переміг на турнірі Бріана де Буагільбера?


Достатній рівень

Які ідеї втілюють образи Гурта і Вамбив романі „Айвенго”? Як ці образи відображають позицію автора?


Високий рівень
Чому Ребека порівнює душу Бріана де Буагільбера із
„занедбаним садом, про який не піклується хазяїн”? Що свідчить про суперечливість натури Бріана де Буагільбера?






_________________________________________________________________________________


На допомогу учню

Комментариев нет:

Отправить комментарий